Objektiv och sånt där.

Tänkte göra ett inlägg om mina objektiv och det där
delvis för att personer frågar och delvis för att det kan vara
bra och ha (och lite för att jag har lust med det bara).


1.Canon eos 1000d m.batterigrepp.
Var min första systemkamera som har varit med mig
sen 2009 och som jag köpte efter mitt första sommarjobb
som förövrigt var jättetråkigt men det var värt det.
Fick med 18-55 (standardobjektiv) när jag köpte den också,
som jag inte har någon bild på.
Batterigreppet fick jag i julas.
2.Konica med autofokus
Min lilla "festivalkamera" som jag köpte på secondhand och som
fick följa med mig på arvika (dock tog batteriet slut under festivalen
vilket jag inte tänkte på så fick ta min systers bilder istället) och troligtvis
får följa med på festivaler i år.
3.Stativ
Som jag tror att jag fick förra sommaren om jag inte minns helt fel,
som har fått vara med endel.
4.Canon eos 10d
Som jag köpte begagnat med kameraväska och objektiv för bara några
månader sen och som jag använder som mest.

1.Lensbaby
Förmodligen det roligaste objektivet jag har sett med tanke på att man
ändrar fokusen genom att böja/trycka på objektivet (så autofokus fungerar ju inte)
som jag köpte i vintras.
2.Telezoom 70-300
Som jag köpte på rea under någon vinter för 1600 ungefär,
garanterat ett utav dom värdaste köpen.
3.Blixten
Som jag fick för inte så längesen och använder så gott som hela tiden.
4.28-80
Som jag fick med när jag köpte eos 10d.

Fasta objektivet
50mm,som jag använder mest av alla objektiv(mest för att fokusen blir så bra)
och köpte i januari när det egentligen var tänkt att jag skulle
köpa ett vidvinkel som inte fanns i lager och som dom inte haft i lager
på över ett halvår heller.
2011-05-23 @ 21:52:04 Inspiration Permalink


Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Memorera mig♥

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0