Vintertips

Några mysiga saker att hitta på under den idiotiskt
kalla vintern med snö som aldrig kommer:

-Vara hemma och mysa med någon under en massa
varma och färgglada filtar eller varma tjocka täcken.
-Lägga sig i soffan med filtar,släcka alla lampor och
sätta på någon bra film samtidigt som man skriver långa,
långa sms till någon som man inte kan sluta tänka på alls.

-Sitta inne på caféer i flera timmar och prata om nästan
allting,dricka kaffe och bara glömma att det är kallt utanför.
-Baka en massa lussekatter,pepparkakor och julgodis med någon
kompis eller något syskon och fika det sen samtidigt som man
dricker glögg med en massa russin och mandlar.

-Vara hemma hos pojkvännen och mysa och se på knasiga serier
som man älskar och skrattar åt,fast mest älskar man honom.
(har fortfarande kvar hans söta lukt)

-Ligga i sängen och läsa böcker som man inte kan slita sig ifrån.
-Åka ner till stan med någon och shoppa en massa julklappar,
tjocktröjor och halsdukar.
-Sitta vid datorn med spotify på,kolla på en massa julbilder och
redigera i flera timmar.


-Mysa med något husdjur när man inte alls orkar ta sig ur sängen på
morgonen,(typ som min katt gustav som nästan aldrig
går ifrån mig..måste lyfta ut honom när jag ska gå på toa).
-Vara med personer som man inte har träffat på jättelänge och börja
prata om allting och det tar liksom aldrig slut före dom där samtalen
kommer om att man faktiskt måste åka hem nu.
-Gå på bio sena lördagkvällar och inte ens veta vad man ska se utan bara
åker dit med någon kompis och kollar igenom filmerna.

-Åka på konserter,fester eller festivaler.Själv har jag lust
att åka på hultsfred och en annan festival med evelina som
jag inte minns namnet på
(fast det är ju i sommar).
-Sy och sticka.
-Gå på en massa resturanger och pizzerior med kompisar.
-Planera en massa resor och festivaler med folk inför sommaren.


-Ta en massa bilder,speciellt den korta stunden på dagarna
när det är ljust ute.

-Sova.


Källa;skinny och flickr
2009-12-14 @ 19:56:23 Inspiration Permalink


Kommentarer
Postat av: Aliz

två av bilderna du la upp har jag också sparat :o lite läskigt. haha!

2009-12-16 @ 19:13:55
URL: http://wdc.blogg.se/
Postat av: yasmine

Aliz:

det brukar hända mig också att det är så när jag går in på andra bloggar,känns lite knasigt.

Men är helt kär i vissa bilder!

2009-12-16 @ 20:40:08
URL: http://upprepat.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Memorera mig♥

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0